Isnin, 2 Mei 2011

sejarah musik jiwa raga aku

 salam dan wassup readers!! hehe,well klau ko bace tajuk pun ,ko da boleh agak kot apa yang aku nak sampaikan kan? kalau x faham jugak? okke~ xpe~ gi la dengor gulegule ye ;-)  (wink-wink). Setiap orang mesti ade hobi kan? tipu giler weyh klau kau xde hobi~ paling chikai pun mesti tido kan? (alasan untuk si pemalas).
hehehe.. klau da minat tuh,duit,masa,apa2  pun kau da x kisah kan? betul x? hehe..seyes terbukti

ekzampel, klau da seseorang tuh minat memancing...perghhhhh tengok la joran2 die~  boleh cecah ribu bhai~ klau yang minat shopping plak ,terutamanya pompuan..hehe "I'm sorrryyyyy"(gaye amir dlm raja lawak).. perghhhhh satu mall die pusing belinye...1,2 brg je =.="..pastuh selang 2,3 hari nak pi lagi?? klau yg minat motor plak?? perghhhhh duit mak bapak ko kasik suh beli mknn tyme rehat,ko sanggup ikat perut semate nak tambah "benda bunyi cam NOS" kat moto ko...bajet awek terpegun la neh?? ek elehhhhh~  klau yg minat bola plak? haremmmmm...klau tyme kecik2 konfem bapak ko dtg tengah padang smbil bwak rotan tyme2 mgrb kan?? da besar? bapak tggu kat rumah je la kan?? haha.pastuh~ klau yg minat men game?? yg nih seyes aku x suke~ ade je pljr2 mesia kt sini yg snggup x kluar rmh smpai x ke kelas,shit~

 kesimpulannye disini,atas dasar minat seseorang tuh sanggup lakukan ape saja untuk kepuasan diri.Ya, aku sendiri x terlepas diri kecelakaan itu.ngehe... aku??  aku minat giler2 musik. xhairan la klau korg tgok blog nih pun penuh dgn video2 youtube :D. mmg dari kecik minat...xdpt dihentikan... hahahaha...xkan smpai tue pun nak head bangang lagi?? ouh tuhan~ tunjukkan aku jalan~ ini sejarah aku...

DARJAH 2~4
  tyme nih aku layan rock kapak beb, lagu jiwang leleh sume nak hafal~ mengaji Al-quran?? tersekat2~ haha
dan aku pernah masuk pertandingan karaoke :D. Dpt no1!!! seyes x tipu~ haha aku nyanyi lagu nih la..
ade citer best pasal lagu nih :D,nnt aku cer~ hahahaha

DARJAH 5~6
 okke tyme nih group2 mat salleh sedang hangat di pasaran.iklan2 kat tV pun pakai lagu mereka..group ape lagi~ group neh la~ westlife,n'scyn,backstreet boys...(aku kenal 3 nih je)....punye la minat smpai ade la sorg kawan aku nih (name x leyh disebut,aib plak die nnt hahahaha),salin lirik kt buku latihan skolah =.=" kami mempunyai minat yg sama dong~okke la jgak,bnyk membantu dalam memupuk minat untuk menguasai bhsa inggeris..tgok ayat aku neh "this is because of climate change".

FORM 1
  okke ini adalah masa kegemilangan..Maklum lah,tyme nih baru2 nak kenal band2 mat salleh mcm LINKINPARK,FULLHOUSE,CREED,NICKELBACK,HOOBASTANK,STAIND,NIRVANA?? ermmm kureng sket..haha,sbb aku suke pakai seluar besar :P..sbb ia nampak lebih kewl (aku x join shaffel okeh!!)

FORM 2~5
 okke,saat ini,jiwa punk rockers mula berputik secara malu-malu dalam diri aku....saat ini band2 macam GREEN DAY,SUM  41,RAMONES,RANCID,THE EXPLOITED,dan ofkos otai malaysia THE PILGRIMS...ia terus kembang mekar hingga terbawa-bawa dalam imejku seharian?? imej ape ko ingt?? seluar ketat kaler  merah ngan boots cam nih?
maaf,aku bukan terlalu taksub :) susah kot nak buang air beb! haha aku cume buat rambut ala2 cam nih je~

deryck sum 41
kadang aku jadi "ayam"
(mohawk)

maklumlah,jiwa mude.... sume bende nak try
knowledge pasal punk??
hurmmmm ntah lah....xpenting~
aku minat musik die,
bukan falsampah mereka.
 x cukup itu.....Band yg pasti tidak akan ketinggalan untuk semua peminat musik (lelaki khususnye), SYSTEM OF A DOWN..betul x?? ke aku tipu?? hehehe..layan seyhh...walaupun tahu anggota2 mereka tuh sume yahudi,lagu2 dieorg pun??? mmg ada la yg menyentuh klau tenung dalam2...hypnotize aku dibuatnya~

LEPAS SPM
  minat terhadap musik jadi lebih universal...tidak tersekat pada minat yang sama...lagi2 fenomena indiependers band yg smakin membuak-buak bagaikan gejala k-pop di malaya kini...aku lyn~ tapi lebih kepada obesi~ sng cter...aku x suke lirik yang tak matang..di mana lagu org tue, tapi lirik cam ayam..


  Okke,pendapat aku la...x salah kau ada hobi.itu bagus sangat2.sebab boleh membakar kalori2,menjana neutron2,di samping mengisi masa lapang. Tapi x perlu sampai terlalu taksub smpai da tue2 bangke pun nak dress-up punk not dead lagi ke bang?? sanggup tinggal anak bini kat rumah semata-mata nak tgok bola dgn kawan kt warung mamak smpai pagi? snggup lawan mak bapak semata-mata nak pergi gigs?? beli gtar??  sanggup mencuri motor orang tue semata-mata nak cari duit nak modified motor ko?? sanggup marah cikgu hanya kerana cikgu marah ko shaffel??

Tolak tepi agama kerana minat?? fikir balik bhai~ fikir balik~

okke sekian sahaja.maaf mengarut panjang.

2 ulasan:

zikeryhassan berkata...

matlamat tak menghalalkan cara.

aiex sepet berkata...

yeah benar!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...