Selasa, 3 Mei 2011

layan chai sambil tengok drama korea (bkn M-POK yg geli itu)

  chai???

chai mere bhai???

dey!!!! rajooooo!!!

chai???

*ape aku mengarut neh

korang tahu apa itu chai???
hehe


hehe abaikan mug yg "nmpk cam x bersih tuh"

aku yakin ramai yg x tahu kebaikan chai nih kan??
dan ramai yg x tahu ape itu chai kan??
meh sini nak cter skett~ ngehe

chai nih minuman orang2 india la kot
(aku x survey pun neh)
lebih kurang je dgn air teh kite tuh


bezanya...
minuman ini lebih berkali2 ganda berkhasiat wooo
seyes wa cakap sama lu~

kerana ape??
bhn2 yg digunakan mestilah
*susu segar
*teh
itu je...dan yg ini adalah optional
*halia
*biji buah pala
*kulit kayu manis
*serbuk buah keras
*mgkn ade lagi yg aku x taw

dan sudah tentu,bagi menepati citarasa org malaysia :D

GULE!!!!
(bukan gule-gule)


ape kebaikan chai??
*oleh kerana ianya berasaskan teh ofkos minuman ini kaya dengan anti-oksidant nye :D
*berupaya untuk menghalang sesetngah kanser?? wow!
*bagus untuk masyarakat yg berkolestrol rendah
*sesuai untuk rakyat yang bertekanan darah tinggi x hingat!
*mengurangkan risiko anda menghidap penyakit Alzheimer
*menguatkan imunisasi yeay!!

okke...da cukup syarat x untuk anda pun amalkan chai neh??
hehe
satu lagi

susu segar yang sejuk ekceli x seberape bagus :)

okke,selamat beramal <3

lyn PIGBANG skettt~




8 ulasan:

zikeryhassan berkata...

cerita yg kat lappy tu mcm cite my GF go min ho je.

ghost writer berkata...

mapley!

bak satu chai!

aiex sepet berkata...

zikeryhassan: taw2 je ko eh? nmpk sngt hntu korea~ hahaha

aiex sepet berkata...

ghost writer : dey rajooo!! aku ade chai perisa tandoori,nak??

pirah berkata...

sumpah best cter gumiho tu...tp terpaksa tunda episod last sbb exam. cisss

aiex sepet berkata...

pirah:hehe...aku baru tgh2 neh :D

Encik Psychopath berkata...

mcm teh tarik jep.

aiex sepet berkata...

Encik Psychopath : ade la sket2~cume ia lebih menyihatkan je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...