Selasa, 10 Mei 2011

nasihat terbaik dari pakcik bomba


api
kau taw ape itu api?
bukan A.P.I neh


api~
 hehe :D
ari nih aku nak jadi pakcik bomba 
nak kasi taw cara2 melawan api
hah! cam ne tuh??

gune penyembur gas tuh?
pastuh gune teknik ABC??

BOOOOOO!
ko dari planet of the apes eh?

hehe,
ade 2 cara...

1.GUNA API
2.GUNA BAHAN YANG BOLEH TERBAKAR(aku suke yang nih)

Penerangan:-
  
  Cara 1.Tahu kah anda salah satu cara untuk memadamkan kebakaran yang besar adalah melalui kaedah "letupan" ? Caye x? hehe..betul! Sebagai contoh,kebakaran hutan.Klau dicampakkan satu tong yang berisi petrol,konfem meletop bomkebaboom kan? dan sudah pasti api2 KAWASAN SEKITAR tuh konfem mati wa cakap sama lu! kawasan sekitar tuh la kan~ tapi bley je api2 kat lain tuh merebak balik. Tapi yang x bestnye,ko pun boleh meletup same.X caye try la~ hahaha

 Cara 2.hehe yang nih aku suke.Kite gune bahan yang boleh terbakar.Klau aku,aku akan gune ayam,ikan,daging lembu,sotong ke udang ke~ pergh!!!! sedap wooo~ hehehe sambil2 memadam api,kite dapat ber barbeku yuk!! x rase awesome ke??konfem api tuh padam punye...tapi untuk kebakaran kecil okke la~ Klau besar????  "kita pakat BBQ sama2 la weyh!!!".. baru masyukk! :D

  Kadang-kadang,manusia xperlu bersusah-payah..ilek~ kool~ baru macho dan tiut!! sekian dari saya (hari ini) pakcik bomba.. tatatititutu~ 

p/s: sabar itu separuh daripada iman,jangan marah-marah,x baik :P


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...