Jumaat, 25 Februari 2011

saya ber"loghat",saya okke

  oh hoii~ ladies and gentleman assalamualaikum dan salam sejahtera! wink wink ;) haih...lame sungguh x hapdet rasenye.Bkn x mau hapdet,xdak idea la nk type...sbb tgh berbusy dgn "bende len"...ngehe..tapi..bkn de org bace sngt pon kn? xpe2 aku tahu tu...berikan aku ruang untuk bebel sorg2 sket..ngehe :D

 Anda tahu psl loghat? loghat @ lebih dikenali sebagai sleng...betul ke ak eja nih..haha. Dan hari ini aku ingin membuat pengakuan berani mati. SAYA BER"LOGHAT" SAYA OKKE. haha...kerana ape? ce cite~ ce cite~
:D.....sbb aku rase loghat itu mencantikkan lagi bahasa melayu kita.x gitu? cbe ko fikir...

 Ak anak jati Pahang....maa ade la darah2 tggnu tapi lahir kt Pahang...abah mmg konfem2 la rkyt Pahang tulen...tapi family aku ckp loghat GANU~ hahaha amacam..ada terkejut x?  hahaha...So,bile first tyme ak kluar dr kampung tercinta itu untuk melanjutkan pelajaran ke UM. First2 je mggu orientasi da ade yg tnye..."ko nih org klantan ek"...erkk......die nih asal dari planet mane neh? loghat klantan ngan loghat trgnu  pun xleyh nk beza ke =.='......well,sememangnye..adelah yg akan ckp aku nih org trengganu...disebabkan aku gune loghat tuh..padahal mule2 tuh.................hak3...lawak2..ade la jgak gune "saya -awak"...erkkkkkk ak terasa kegelian disitu.Mana pergi jati diri? ouh tuhan~  pastuh lame2 tuh ade jgak la golongan2 yg akan terkejut beruk bile tahu yg ak nih org Pahang,dan mmg xde kene mngena pun ngan terengganu..nampak sngt BM x power...hak3...padahal................. =.="


 Ekceli....ak asal Cherating,kuantan,Pahang..anda taw dimana Cherating? yeahhhhh bley men surfing kt situ klau musim tengkujuh.ini betol..ak x tipu...quicksilver slalu buat pertandingan kt situ...believe it or not~ haha
Cherating tuh dekat je dgn Kemamam,terengganu..dlm 20km kot. So, klau org2 sekitar tuh ckp loghat campur2 bese la kn? klau yg x tahu Cherating tuh dekat2 je dgn Terengganu..konfem ckp aku nih pelik. what the,,,,,,,,


*ini adalah Cherating ,amacam..nk gi surfing same2 x? haha nyempat lagi promote..wakaka

 Bkn ape......pernah x ade dikalangan anda yg kdg2... "ish...ape die ckp neh? sepatah haram pun ak x fhm neh" .Hehe...di situ kelemahan klau anda yg bercakap xde sleng tuh....okke..klau org trganu ke..perak ke..kelantan ke...kedah ke...gi KL..adakah dieorg akan menghadapi mslh komunikasi? nk ckp mereka2 x pndai english? perghhhh ade yg lagi terrer beb.. ckp da mcm mat salleh tuh. Hah.. tapi.......... klau org yg xde gune2 loghat nih ke kwsn2 cam kelantan ke trgganu ke kedah ke perlis ke negeri sembilan ke ...... konfem ... 
anda perlu dengar 2,3 kali perkara yg sama sbb x fhm mksudnya, kan? ...hak3..... pastuh nk salahkan depa yg guna bahasa x betul ....sedangkan diri tuh yg x cukup ilmu di dada kn? "kami org org berloghat...klau x penuh ilmu di dada....xkan kami menjajah satu malaysia" hak3

 kekalkan loghat anda...demi menjamin keunikan Bahasa MELAYU kita......dan ia sngt seksi yaw~  hehe
"saya berloghat saya okke"  wink wink....pink pink :D


ayat terengganu untuk hari ini

peng lalat =lalat jadikan sesuatu tempat tuh untuk bertelur

dalam loghat kedah.loghat ke nih? haha

peng lalat= lalat buat renga..

dalam loghat negeri sembilan plak

peng lalat= ak x tahu =.="

ouh tuhan sikitnya ilmu di dada....bhse len ko bley blaja sampai pandai...sampai tersembur ayaq lioq~ bahasa ibunda anda....x cukup power...adakah aku ade keturunan british? scotland? uganda? ouh tuhan~

*jum layan the strokes "pompuan" ekekekek

8 ulasan:

KacaMataSisi berkata...

saya berloghat kedah, dan saya bangga ;p

aiex sepet berkata...

yeay!! teruskan usaha anda! "peng lalat!!"

mr delirium berkata...

oyeahhh!!
tambah lgi sorg rkyt tgnu...heheh
tgnu tumpa darhku...wakakak
ganu power!!
ganu bercadang kua dr malaysia.anda suke x?

aiex sepet berkata...

x.ak x setuju..nanti cukai tinggi dikenakan kepada kami yg tinggal di luar GANU klau nk beli ROJAK KATEHHHHHHH yeahhh!!haha

Tanpa Nama berkata...

kak akmll pergi impiana last week.. resort tu best.. pantai dia pun ok la.. ombak besar jugak.. semua orang pun main ombak je bukan mandi laut sangat..

rindu umi nihon yang tenang je.. macam swimming pool besar yang sangat2... tp pantai malaysia berombak besar pun bes juge..

aiex sepet berkata...

eh,kak akmal..hehe..la..mari cherating ke?majide? impiana tuh ekceli da jauh sngt da dr area cherating, da masuk kampong lain da...klau "betul2" area pntai cherating...die ade teluk...ade kwsn yg mmg ombak kecik2 je..,mai la lagi len kali,hehe

Si PaRi ParA berkata...

sye org johor,,tapi sye x malu ber'loghat',,ngah3,,:P

aiex sepet berkata...

erkk...perlu berlatih dgn lebih gigih ye ;) semoge kekgi bleh kecek klate pekak..hak3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...