Isnin, 28 Februari 2011

ini aie hasan yang cakap :)

aku 

aku seorang pelumba rally rasenye
 dan bawak kereta ini


kereta ini..


alah...


tak kan lah kau tak tahu

kereta malaysia lah



ni....kereta ni..

laju kan?

terang benderang kan? bab kata orang....

duduk sebatu pun nampak kan?

tapi aku bawa penumpang..

banyak sangat..

aku sendiri pun tak terkira

ada keluarga

ada orang rapat

ada orang jauh

ada yang pegang jarum

ada yang pegang tisu

. . . . . .

jalan aku...

berliku-liku

berdebu-debu

berbatu-batu

tapi aku ada destinasi yang aku nak tuju tu

tu

kat depan sana tuh

jauh lagi la

=.="

boleh ke sampai dengan masa yang ditetapkan?

boleh ke sampai dengan selamatnya?

insyaAllah

"dalam hati"

waktu memandu

aku tengok depan

langgar batu pun 

aku masih kena tengok depan

tayar meletop tengah jalan pun...

aku masih kena tengok depan

brek tiba-tiba tak makan pun 

aku masih kena tengok depan

pokok tumbang tengah jalan pun?

ye...aku masih kena tengok depan

kenapa aku asyik tengok depan?

belakang tak mahu tengok ke?

bai~ ape fungsi cermin-cermin yang ade kat tengah dan tepi tu?

waktu aku ambil lesen

pak cik tuh cakap

"mata tuh kena liar sket"

"setiap 3 saat kena tengok cermin-cermin tuh"

"baru la kite drive selamat"

oh ya...

klau drive selamat...baru sampai ke destinasi kan?

insyaAllah....

aku sampai nanti 

dengan selamat.







senyum sorang sorang hak3

4 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...