Ahad, 12 Disember 2010

episod abang dan kakak "KUAT"


anda tahukah gambar apa ini?
ini adalah gambar matahari dari jarak 500km..
percaye x?

xyah la percaye..ak tipu sahaja
ini adalah gmbr si ovum dan si sperma
ye...maybe nampak lucah sedikit
hehe
malangnya bukan itu yang mahu ku sampaikan
yang lucah itu adalah apa yg anda fikirkan
*ngaku je la~ haha

teringat kembali ape yang cikgu bio aku ajar dulu 
tyme form 4? ke form 5?@ form3?
bab persenyawaan
pergh...sume mndengar dgn penuh taksub
muke sume seyes
cekgu yg mengajar pun seyes
ak? no komen
wakaka

"awak tahu? dlm berjuta  juta sperma yg ter... tuh 
hnya yg berenang paling laju dan terbaik je bley smpai ke ovum tuh"

"dan dlm yg terbaik tuh hnya yang paling kuat je yg akan berjaya
masuk ke dalam ovum tuh"

"dan apabla berjaya saja si sperma nih masuk ke dalam ovum tadi
selaput ovum pun akan mula bertukar dan menyekat kemasukan
kemasukan sperma yang len"

hebat kan?

well ade jgak terjadikan baby kembar..mgkn due due
@ tiga tiga@ lebih mempunyai kekuatan yg sama
itu hanya akan terjadi jika ovari menghasilkan 
lebih dari 2,3,4,5,6,7,8 telur dlm satu masa

klau kembar siam??
yang tuh ak x tahu...lupe da ngee:P

tapi walaupun da berjaya masuk
 ke dalam "rumah baru" tu
belum tentu lagi si abang kuat neh dapat
 survive dgn persekitaran baru tuh

klau ditakdirkan dia mati
maka tiada lah ciptaan agung yg Maha Esa
iaitu "MANUSIA"

klau si abang kuat itu mampu bertahan maka
wujud lah ia sebagai manusia 
bermula dgn zigot!!

dan selepas itu..
selepas itu..
selepas itu...
*x ingt
bermula la kisah bayi kecil dalam dakapan ibunya
sambil si Ayah melaungkan azan di telinga nya
hebat kan?

ya..
memang hebat.
kesimpulanya disini
"only the best can win!!"
sesiapa yang tidak berusaha untuk jadi yang terbaik 
maka tiada harapan kejayaan untuknya
itu adalah fakta

sedangkan...islam jua menyuruh umatnya supaya berusaha
jgn mudah berputus asa bukan?

maka...jgn risau,kita ada Allah
usaha sahaja
usaha sampai mati..
ganbare!!
dun wori 
*aku pun




* x sia sia blaja bio sungguh2~ haha





6 ulasan:

aen peset berkata...

erkk. ni kelas bio untuk yg tak kredit bio kah? T__T

Mohd Khirul Amri Bin Hasan berkata...

erk....nk ke? hehe
ini kesan daripada bunyi dashyat semalam.. ngehe:D

asliani ahmad berkata...

haha...lawak weh entry mu ni ayie...

ain,aku pun x ingat dah mende ni.ada ke cikgu ajar mcm ni?

*mu nak ke buku obstetrics,leh bljr detail lg.haha...

Mohd Khirul Amri Bin Hasan berkata...

yani:eh ade lah~ *dgn yakinnyeh..haha obsterics?? tu buku2 untuk pakar sakit puan ke? hehe

asliani ahmad berkata...

yup2,btol2,buku pasal sakit puan!haha...
nak?
ke nak buku embryo je?lalalalalala~

Mohd Khirul Amri Bin Hasan berkata...

hehe...embryo?? hehe...cam mnarik~ wakaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...