Sabtu, 4 Disember 2010

44 pantang larang jika mahu berjaya dlm rmh tangge.....tolong lah percaye

huehehe
copy paste dr blog org neh..
hahaha




1. Jangan keluar dengan pasangan selama 40 hari sebelum diijabkabul utk mengelakkan tohmahan masyarakat. Selain itu ia bertujuan utk mengawal nafsu. Ia juga utk menimbulkan perasaan rindu dendam. Perasaan yg timbul akan membuatkan wajah pengantin lebih berseri.*spy pengantin sempat wat treatment laser kt oversea@ thailand tanpa diketahui kekasih.
2. Jgn tidur dirumah orang takut terkena ilmu. Ia juga utk menjaga nama baik keluarga.*ilmu suke bermalam kt rmh org len walaupun da berbini/berlaki
3. Jgn bebas keluar kemana-mana kerana takut disantau oleh mereka yg mempunyai niat tidak baik.*itu sume kuasa tuhan
4. Jgn makan nasi dgn gulai berkuah beberapa bulan sebelum naik pelamin bagi mengelakkan perut buncit.*adakah ak perlu???
5. Elakkan makan ulam yg berbau busuk seperti petaidan jering. *tipu giler~
7. Jgn bercermin terutama selepas maghrib ke atas bagi mengelak diri dari perkara sihir.*ha~ nih anak dare la neh...tgk lame sngt,mak,kakak adik abg ayah pun nk gune jgak~
8. Jgn membuang air kecil dan air besar serentak di dlm air contohnya dlm sungai, kolah kerana ia boleh melemahkan organ seks.*ye....betulla kot
9. Elakkan minum air bergas kerana ia mempunyai gula dan gas yg tinggi dan boleh menyebabkan kencing manis. *nk kawin bru nk fikir mnde neh? ape ke jadahnye
10. Kurangkan makan makanan yg manis kerana jika terkena kencing manis, lelaki tersebut menghadapi masalah berat tika bersama.*saya bkn kelatanese..
11. Elakkan mandi malam kerana tidak elok untuk sendi-sendi. *ouh ya ka..klau blik klas da mlm x yah mndi la kn? kn3x?
12. Kawal makan iaitu sekali makan setiap hari (mengikut sesetengah adat) *peset bley ke neh?? :P
13. Kaum lelaki elakkan memakai seluar dalam yg ketat pada waktu malam dan tidur meniarap kerana tidak bagus utk organ seks kerana darah tidak mengalir. *ouh ya ka
14. Elakkan terlalu banyak makan makanan laut kerana ia mengandungi banyak toksid.*"udang ketam tiram sutun..feveret tuh" yg nih pun tyme nk kawen bru fkir ke?
15. Tiga bulan sebelum berkahwin, mula membuat urutan supaya pengantin mempunyai tenaga.energyy he he
16. Amalkan makan telur ayam kampung seminggu 2 kali yg dicampur madu dan lada hitam yg ditumbuk utk menambah tenaga.  energy lagi he he
17. Bagi mereka yg banyak angin, minum air halia utk membuang angin. okke..
18. Belajar ilmu rumahtangga drpd org yg berpengalaman dan sudah berkahwin tentang rahsia memikat isteri supaya rumahtangga aman dan damai.ngehe
19. Jgn memuaskan nafsu dengan cara sendiri.*fuhh
20. Cukupkan waktu tidur tujuh hingga lapan sehari.* terlebih cam ne?
21. Elakkan minum minuman keras dan merokok.*alhamdulillah aku cuma mabuk2 wasabi jeh
22. Elakkan terkena cahaya matahari kerana dikhuatiri hitam dan tidak berseri pada hari perkahwinan.*okke terase diri perlukan olay total white
23. Elakkan minum air soya kerana ia sejuk dan tidak elok utk alat kelamin.*soya ade isoflavone yg...
24. Amalkan makan jamu supaya malam pengantin tidak mengecewakan.*mane nk cari jamu klau di sini? ermmm tuan bley mntak skett..
25. Banyakkan baca surah-surah bagi mengelakkan gangguan syaitan. Sentiasa mengingati Allah.*ini perlu everytime and everywhere
26. Jgn makan sebebas-bebasnya kerana ketika ini sistem dalaman tidak stabil.*okke x fhm
27. Jgn terlalu terdedah kepada keluarga lelaki (simpan diri).*perlu tu..kasi bombastik sket
28. Jgn berembun atau keluar malam bagi mengelakkan unsur jahat.*jgn jd betina garib atau jantan garib sepatutnye dr awal.....kot.
29. Jgn bercelak atau berlangir serta memotong rambut seminggu sebelum ijabkabul.*mak aihh klau tiap2 minggu tertunda ijabkabul...bergayut gayut lah setan kt kuku aku cam tuh.
30. Jika telah nikah gantung tidak boleh bersama.*juga dikenali sbg nikah khitbah
31. Selepas nikah mesti ada peneman tidur sebelum bersama. Ia bertujuan utk menghangatkan lagi kemesraan.*no komen
32. Bilik lelaki atau wanita jgn dikosongkan. Mesti ada orang atau ahli keluarga terdekat tidur di dalam bagi mengelak dr dikhianati org.*sng2 x yah la de bilik awal2..duk hotel kn senang..masuk yg couple plan ke honeymoon plan ke..lagi cun ade bnge ros lagi haha pengalamn org keje hotel neh
33. Jgn buat kerja yg berat. Bila pengantin membuat kerja berat, dia akan berasa penat dan mudah terjadi nya gangguan emosi. *emo btulla die neh..
34. Jaga pertuturan agar tidak menimbulkan rasa sakit hati. *telan saje 
35. Elakkan makan dan minum seperti sayur bersifat sejuk seperti kangkung, bayam, timun, jambu batu dan air kelapa agar muka nampak segar. *ye ke? 
36. Jgn cukur kening ditakuti akan menghilangkan seri muka.*jgn buat sbb ia haram dlm islam la ngok~
37. Sebelum menjadi pengantin, katil kelamin tidak boleh ditiduri oleh pengantin kerana tidak manis.*mmg la x mnis nmpk cam da x thn sngt je...lek la
38. Lempar baju di atas bumbung rumah tanpa diketahui oleh org lain bagi mengelakkan hujan turun ketika majlis berlangsung. *nk lagi best bling baju kawen tuh lagi bgus...klau hujan konfem xjd mjlis kn?
39. Dilarang memandang cermin ketika disolek oleh juruandam kerana dikhuatiri hilang seri.*dilarang tgok cermin sbb tkut tertengok muke mak andam yg x seberape nk pompuan tu kan? hek eley...cam ak x taw ja niat ang..
40. Kedua pengantin dilarng bercakap ketika bersanding kerana kurang manis dipandang tetamu.
41. Jgn makan kepala ayam nanti mengantuk masa bersanding. *tekak ayam kot...gilo ape nk mkn kepale ayam  eeeuww
42. Dilarang membuang alis kerana perbuatan tersebut akan menghilangkan seri wajah buat pengantin lelaki.*x fhm jgak
43. Jgn makan bersulam air kerana dikhuatiri menyebabkan perut menjadi buncit.*mkn mcm itik!
44. Elakkan keluar rumah tanpa tujuan kerana angan-angan yg tinggi menjelang perkahwinan dikhuatiri bakal pengantin mengalami kemalangan jika berada diluar.*ajal maut di tangan tuhan duk rumah pun boleh mati klau tercekik smarties kn? tp takdir boleh diubah dgn usaha.

amacam?
percaye x?
haha

8 ulasan:

aen peset berkata...

wakakakakkaak. nak percaya ke tak tah. :D
tak pasal2 nama peset terlibat. sgt tak puas hati di situ!

Mohd Khirul Amri Bin Hasan berkata...

haha...ini dipanggil inovasi selepas copy dr blog syg, haha

aen peset berkata...

wahh patot la mcm kenal.
erkk ade ek org pernah wat entry neh?
( buat2 lupa )
wakkakaka

Mohd Khirul Amri Bin Hasan berkata...

x kot...org amek dr jeton sameon..mak die yg kasi name tuh..huahaha

aen peset berkata...

jeton sameon pon sepet syg jugak. apa cer tuh?? :D

Mohd Khirul Amri Bin Hasan berkata...

ouh ye ke? suke jeton sameon <3

aen peset berkata...

sukke je? alaaaa

Mohd Khirul Amri Bin Hasan berkata...

ye la...jeton sameon kot...bkn nurul ain binti ramly, hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...